image

Πολλοί έσπευσαν να ψέξουν την δεξιά πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας για την συμμόρφωσή της στην κομματική πειθαρχία που διαδίδεται ότι επέβαλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο θέμα της υπερψηφίσεως του νομοσχεδίου για την ανέργερση τεμένους στον Βοτανικό. Κάποιοι πάλι αριστερίζοντες φιλελεύθεροι, αδιαφορώντας για το πρόβλημα του ισλαμισμού, εγείρουν ενστάσεις για το ότι η οικοδόμηση του τεμένους θα γίνει με χρήματα των φορολογουμένων σε χώρο του Δημοσίου. Τέλος, διαμαρτύρονται και κάποιοι, διότι χρηματοδοτείται από το ελληνικό Δημόσιο η ανέγερση ενός λατρευτικού χώρου για μουσουλμάνους, την στιγμή που ποτέ δεν έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο για ανάλογους χώρους της επισήμου, βάσει του ελληνικού Συντάγματος, θρησκείας της χώρας μας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, το αντιμετώπισαν ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο βουλευτής Αττικής, Μάκης Βορίδης. Και οι δύο, τόσο ως βουλευτές του ΛΑ.Ο.Σ. παλαιότερα, όσο και ως βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας από το 2012, είχαν επανειλημμένως εκφραστεί φανατικά, κατά της ανεγέρσεως τεμένους στον Βοτανικό. Μόλις τον Δεκέμβριο του 2015 μάλιστα, ο Άδωνις Γεωργιάδης, ως υποψήφιος τότε πρόεδρος της Ν.Δ., σε μία βιντεοσκοπημένη συνέντευξη στον γράφοντα και στον επικεφαλής του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών, Ραφαήλ Καλυβιώτη είχε δηλώσει τα κάτωθι, κάνοντας μια ξεκάθαρα δεξιά τοποθέτηση:

«…Το Ισλάμ δεν είναι θρησκεία. Το Ισλάμ είναι ένας άλλος τρόπος ζωής και σκέψης, που είναι ουσιωδώς αντίθετος με τις δυτικές αξίες. […] Το τζαμί είναι λάθος να γίνει. Ελπίζω ότι τα πρόσφατα γεγονότα στην Ευρώπη θα μας κάνουν να αναθεωρήσουμε την πολιτική μας σ’ αυτό. Είναι πρόβλημα, το λέω σήμερα για να μείνει καταγεγραμμένο. Έπρεπε να ακολουθήσουμε το αμερικάνικο σύστημα με μικρά τζαμιά χωρίς μιναρέ, ελεγχόμενα, που δεν θα δημιουργούν γκέτο. Το ένα τζαμί στον Βοτανικό, εάν γίνει, θα δημιουργήσει μέσα στην πρώτη δεκαετία το μεγαλύτερο ισλαμικό γκέτο στην Αθήνα, που θα έχετε φανταστεί […] Και βέβαια, δεν ξέρω και μεταξύ τους τι φασαρίες θα έχουμε μεταξύ σιιτών – σουνιτών.»

Σωστά εξανίσταται ο Άδωνις Γεωργιάδης ότι ποτέ δεν είχε μιλήσει κατά των τζαμιών γενικά. Φαίνεται αυτό από την ανωτέρω δήλωση, την οποία μπορεί οποιοσδήποτε να βρει στο διαδίκτυο. Ωστόσο, ουδείς τον κατηγόρησε γι’ αυτό. Τόσο αυτός, όσο και ο Μάκης Βορίδης, είχαν στο παρελθόν επισημάνει το μέγεθος του λάθους που θα επετελείτο εάν ψηφίζετο ο συγκεκριμένος νόμος για το μεγάλο τέμενος στον Βοτανικό. Κι όμως, συμμορφώθηκαν, όπως λένε, στις απαιτήσεις του αρχηγού, επικαλούμενοι, βοερώς ο μεν, σιωπηρώς ο δε, ότι προέχει ο στρατηγικός στόχος της νίκης επί του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν μας εξηγούν όμως, τι νόημα έχει μία πολιτική νίκη, όταν ο νικητής υιοθετεί την ιδεοληψία του ηττημένου και μάλιστα την διά νόμου εφαρμογή της;

Αυτό λοιπόν που πρέπει να προβληματίζει, δεν είναι τόσο η στάση Βορίδη – Γεωργιάδη. Πιθανώς, κρίνουν ότι δεν αξίζει να θυσιαστούν πολιτικά για το συγκεκριμένο ζήτημα και θα κριθούν από τους ψηφοφόρους τους. Στην γαλάζια ομοφωνία θα βρούμε σίγουρα και άλλους «δεξιούς» που έδρασαν αναλόγως και απλά επισκιάστηκαν από το πολιτικό βάρος των δύο. Αν όμως ισχύουν τα περί κομματικής πειθαρχίας, το πρόβλημα είναι η στάση του αυριανού πρωθυπουργού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ένα νομοσχέδιο, που η πρόσφατη και τρέχουσα ευρωπαϊκή εμπειρία αλλά και το ίδιο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα έχουν καταδείξει ως λανθασμένη επιλογή, και που ουδεμίαν σχέση με την πολυπόθητη γι’ αυτόν διάσωση της ελληνικής οικονομίας έχει – τουναντίον, πρόκειται για σπατάλη – στήριξε την αριστερή συγκυβέρνηση. Μη δίδοντας καν την δυνατότητα στους βουλευτές του να ψηφίσουν κατά συνείδηση, έστειλε στους ψηφοφόρους ένα σαφές μήνυμα: «Τι το περάσατε εδώ; Δεξιά;»

Δημοσιεύθηκε στην ΕΣΤΙΑ της 11ης Αυγούστου 2016

Παναγιώτης Δούμας on sabfacebookΠαναγιώτης Δούμας on sabtwitter
Παναγιώτης Δούμας
Αντιπρόεδρος | ΝΕΑ ΔΕΞΙΑ
Ο Παναγιώτης Δούμας είναι αντιπρόεδρος της Νέας Δεξιάς. Έχει σπουδάσει Νομικά και Ιστορία στο Φράιμπουργκ της Γερμανίας. Είναι επιχειρηματίας, και έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Είναι συντελεστής του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών και αρθρογραφεί στην ΕΣΤΙΑ και στην εβδομαδιαία γερμανική συντηρητική εφημερίδα «Junge Freiheit».